CRM Programı ile Müşteri İlişkileri Yönetimi

CRM Programı

Yeni müşteriler bulmak, müşteri ilişkileri, pazarlama, satış ve satış sonrası hizmetleri yöneterek, müşteri sadakatini arttırmak, kurulan sıcak ilişkilerin uzun soluklu ve karlı olmasını sağlamak CRM programının temel amacıdır.

CRM nedir?

Bilgi teknolojilerinde, CRM (ing. Customer Relationship Management) yani Türkçesi Müşteri İlişkileri Yönetimi.

CRM kavramı belki de tanımlar, iş planları ve örnekler şeklinde sayfalar dolusu uzun yazılar ile anlatılabilir. Fakat en basit hali ile müşterileri iyi tanımak, beklentilerini iyi anlamak, hangi ürün ve hizmet tipleri ile onlara hitap edebileceğini tespit etmek, yeni müşteriler bulmak ve kurulan sıcak ilişkileri uzun soluklu ve karlı olmasını sağlamak olarak tanımlayabiliriz.

Burada önemini belirtmemiz gereken bir konu daha öne çıkmaktadır ki bu da her firmanın kuruluş amacının ürün ve/veya hizmet satmak olmasıdır. Bu açıdan bakıldığında CRM, satış potansiyeli oluşturmak için yapılan çalışmaların tamamını, daha kavramsal bir yaklaşım ile tüm pazarlama işlemlerini kapsar dersek, yukarıda yaptığımız açıklamayı destekleyen bir tespit yapmış oluruz.

Müşteriler ile kurulan her ilişkide biraz pazarlama fonksiyonunun izleri vardır. Örneğin müşteri temsilcisi tarafından ihtiyaçların hızlıca tespit edilmesinden başlayarak, sorunsuz ve tam zamanında yapılan ürün teslimatına kadar her aşamasını profesyonelce yönettiğimiz bir sürecin, mutlu-müşteri profilini düşündüğümüzde, pazarlama departmanı için faydası büyüktür. Bu gözle bakıldığında pazarlama kavramı, sadece satış ve pazarlama departmanlarına bırakılamayacak kadar geniş çapta bir uygulamadır ve firmanın bütün birimlerini kapsayan bir strateji olarak ele alınmalıdır.

CRM programı nedir?

Müşteri ile yapılan bütün görüşmeleri kapsayan aktivite kayıtları, randevu takipleri, verilen teklifler ve alınan siparişler, ilk bakışta bir CRM programının temel içerikleri olarak düşünülebilir. Fakat CRM kavramı, firmanın tüm birimlerini kapsayan bir iş stratejisi olarak ele alınırsa, satış ve pazarlamanın yanında, stok yönetimi, finans sistemi, satış sonrası teknik hizmetler gibi bölümlerin de CRM Programı kapsamında bulunması, firma iş süreçlerinin daha efektif yönetilmesini ve izlenmesini sağlayabilir. Bu sebeple firma çalışma yapısına göre değişiklik göstermekle birlikte CRM programı, müşteri kayıtları, aktiviteler, teklif ve sipariş takibi, stok yönetimi, finans sistemi, teknik servis takibi ve hatta firma kalite sistemini yöneten içeriklere sahip olmalıdır.

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Günümüzde, müşteri ilişkileri yönetimi (Customer Relationship Management) işletme stratejilerinin en önemli bölümü olarak görülmektedir.

Müşteri veri tabanları, veri ambarları ve internet teknolojileri, firmaların pazar bilgilendirmeleri açısından önemli bir destek sağlamaktadır. Özellikle Internet sayesinde firmalar sürekli büyüyen ve yeni fırsatların yaratılabildiği pazarlara ulaşabilmektedirler. Bu nedenle pazar büyüdükçe ve çeşitlendikçe Internet imkanıyla CRM kavramının da önemi daha da artmaktadır.

CRM, işletmelere hayat boyu değeri en yüksek olan müşterileri seçip, bunlarla kalıcı ilişki kurup yönetme prosesi ve aynı zamanda bir iş stratejisidir. Müşteri odaklı bir felsefe ve şirket kültürü kurulması nedeniyle pazarlama, satış ve hizmet prosesleri etkin olarak yönetilebilir.

CRM müşterilerle ilgili enformasyonu toplamak ve bu enformasyonu kullanarak müşteri sadakatini arttırmak ve her müşterinin şirkete sağladığı hayat boyu toplam değeri maksimize etmek için kullanılan bir ilim veya sanattır.

Rekabetin hızla arttığı günümüzde mevcut müşterilerinizi daha iyi tanıyarak ve müşteri bilgilerinizi doğru biçimde değerlendirerek kısaca True CRM Programı kullanarak firmanızın rekabet gücünü arttırabilirsiniz.

 

CRM programı Neden Gereklidir?

  • Alternatif (Yaratıcı) satış yöntemlerini artırmak
  • Rekabet ve farklılaşma stratejilerini belirlemek
  • Mevcut müşterilerle iletişimi artırıp yeni müşteri pazarları yakalamak
  • Satış, pazarlama ve müşteri hizmetlerinin gücünü artırıp müşteri odaklı bir yapı sağlamak
  • Takım çalışmasında etkinlik sağlamak
  • Satış kadrosunda verim artışı sağlamak
  • Bunların sonucunda da satış ve gelir artışı sağlamak

İşletmenizi Müşteri Odaklı Kurumsal bir yapıya geçirmek istiyorsanız CRM Programı kullanın. CRM programı işletmenizin hedef kitleden sadık müşteriye ulaşmasında en önemli etkendir.

  1. Hangi firmalar kullanmalıdır?
    Ürün veya hizmet satışı yapan bütün işletmeler kullanmalıdır, küçük ölçekli kurumlardan büyük hacimli firmalara kadar her işletmenin pazarlama, satış ve satış sonrası işlemleri için pratik bir yönetim ve takip imkanı sağlar.
  2. Lisans bedeli nasıl ödenir?
    Program kullanım lisansı için bir defa ücret ödenir. Ayrıca aylık, yıllık lisans ödemesi yoktur.
  3. Sadece ihtiyacım olan modülleri satın alabilir miyim?
    Evet, True CRM programını, incelemeyi kolaylaştıran yapısı ile bir paket olarak satın alabileceğiniz gibi, sadece ihtiyacınız olan modülleri belirleyerek de satın alabilirsiniz.
  4. Üst paketlere geçiş yapabilir miyim?
    Evet, kullandığınız sistemi ek modüller ile veya paket yapısı ile geliştirebilirsiniz. True CRM programının bütün modülleri tam bir entegrasyon ile çalışır.
  5. Hangi bilgisayarlarda kullanılır?
    Bir teknoloji mağazasından alabileceğiniz giriş seviyesinde herhangi bir bilgisayar ile programı kullanabilirsiniz. işletim sistemi Windows olmalıdır.
  6. Internet gerekli mi?
    Programın kullanımı için internet mecburi değildir. Şirketinizin yerel ağ sistemi olması yeterlidir.
  7. Bilgilerim nerede?
    Program firmanızın bilgisayarlarına kurulur. Bilgileriniz şirketinizde ve sizin kontrolünüzdedir.
  8. Kayıt sınırı var mı ?
    Hayır, programda sınırsız sayıda kayıt oluşturabilirsiniz.
  9. True CRM Programını kaç kişi kullanabiliriz?
    Kullanıcı lisans sayısını ihtiyacınıza göre belirleyebilirsiniz. Tek kullanıcı olabileceği gibi 200 kullanıcıda olabilir.
  10. Kullanıcılara farklı seviyelerde yetkiler tanımlayabilir miyim?
    Kullanıcılara modül, ekran ve alan bazında yetkilendirme tanımı yapabilirsiniz. Örneğin bir kullanıcının banka kayıtlarını görmesini engelleyebilir veya değişiklik yapmadan sadece inceleme hakkı verebilirsiniz.
  11. Programı nasıl öğreniyoruz ?
    Satın alınan her program paketinin eğitimi, hizmet garantisi kapsamında yetkili personelimiz tarafından verilir.
  12. CRM programını kullanmak için bilgi işlem personeli çalıştırmamız gerekir mi?
    20 yıldan fazla aktif kullanım tecrübesine sahip olan program, kullanıcı dostu ekranları ve kolay anlaşılır çalışma mantığı ile ayrıca teknik bir kadronun gözetimine ihtiyaç duymadan kullanabilmeniz için geliştirilmiştir. Bununla birlikte gerektiğinde müşteri temsilcilerimizden her an teknik destek alabilirsiniz.
  13. Yedekleri nasıl alınır?
    Sistemin için de otomatik yedekleme sistemi mevcuttur. Gün içinde kullanıcılar çalışırken sistem belirlenen periyotlarda, örneğin, saat 12:00 ve saat 18:00 de ayrı ayrı yedek alabilir.
  14. Dokümanlarımızı programa ekleyebilir miyiz?
    Evet, elektronik ortamda saklanabilen e-posta mesajlarınız (MS Outlook için geçerlidir) başta olmak üzere Word, Excel, PDF, çizim dosyaları, video ve ses dosyaları gibi bütün belgelerinizi programa ekleyebilirsiniz.
  15. CRM programı ile sms ve faks gönderebilir miyiz?
    Sistem MS office yazılımları ile entegre çalıştığı için MS Outlook programı ile e-posta gönderebilir. Ayrıca MS Faks gibi yazılımlar ile faks gönderimi yapılabilir.
  16. Nasıl teknik destek alabilirim?
    Müşteri temsilcilerimizden telefon ile güvenli uzak bağlantı yöntemleri ile ve yerinizde teknik destek hizmeti alabilirsiniz.
  17. Eski Kullandığım programdaki bilgilerimi True CRM Programına aktarabilir miyim?
    Excel ortamındaki müşteri, stok ve cihaz kartları listelerinizi programa aktarabilirsiniz.